06.10.2022 klo. 12:45-16:00 ETÄKOULUTUS
Mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten sitä voi toteuttaa oman yrityksen kehittämisessä?
Palvelumuotoilu tarjoaa tämän päivän työhön sopivia, ketteriä työkaluja ja prosessin, miten kehittää. Ensisijaisesti palvelumuotoilussa on kyse asiakaslähtöisestä toiminnasta – ajatusmallista, tavasta toimia.
Toimitko sinä omassa työssäsi todella asiakaslähtöisesti?
Suunnitteletko palveluita ja toimintaa pohjautuen aitoihin asiakkaiden tarpeisiin?
Luoko yrityksesi strategian yhdessä henkilöstön kanssa ja perustuen asiakkaiden tulevaisuuden tarpeisiin?
Muun muassa näihin kysymyksiin pureudumme koulutuspäivän aikana.
Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa
– pääset tutustumaan palvelumuotoiluun, mistä siinä on kyse ja miten voit toteuttaa sitä omassa organisaatiossasi tai yrityksessäsi.
– saat haltuusi tärkeimmät asiat muotoiluajattelusta palvelumuotoiluprosessin kaikkiin eri vaiheisiin ja työkaluihin.
– opit hyödyntämään oppimaasi joko omassa työssä tai tilaamaan itsellesi palvelumuotoilun palveluita.
Koulutukseen sisältyy:
– Mitä on palvelumuotoilu?
– Palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet ja vinkkejä niiden toteuttamiseen
– Palvelumuotoilun hyödyt yrityksille ja organisaatioille
– Palvelumuotoilulle tyypillisten työkalujen esittely ja kokeileminen, esimerkiksi asiakasymmärryksen hankintaan havainnointi, empatiakartta ja persoona, asiakkaan näkökulman ymmärtämiseen palvelupolku
Kenelle?
Koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille ja aiheeseen ensi kertaa tutustuville. Kannattaa varautua innostumiseen ja haluun oppia lisää. Koulutuksen antia pystyvät hyödyntämään niin esihenkilöt, asiantuntijat, kehittäjät kuin asiakastyössä olevat.
Hyödyt
– Koulutuspäivän aikana saat käsityksen, mitä on palvelumuotoilu, tiedät mitä palvelumuotoiluun ja sen toteuttamiseen liittyy, sekä saat konkreettisia työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen.
– Käymme yhdessä läpi vinkkejä miten keskittyä omassa organisaatiossa asiakaskeskeisyyden kehittämisessä ja palvelumuotoilussa.
– Kouluttaja Outi lupaa, että saat inspiroivan koulutuspäivän ja vastauksia niihin kysymyksiin, joita sinulla on palvelumuotoiluun liittyen.
Ennakkotehtävä
Saat ennen koulutuksen alkua sähköpostiin kyselyn, jonka avulla pystyt tarkastelemaan, kuinka asiakaskeskeisesti sinun organisaatiosi tai yrityksesi toimii. Kysely antaa sinulle näkökulmaa: kuinka suunnittelette, kehitätte ja toimitte. Tuloksia ei jaeta muille osallistujille, vaan kaikkien vastaukset niputetaan yhteen ja tarkastelemme sen kautta eri toimintamalleja. Henkilökohtaiset vastaukset saat itsellesi.
Kouluttajat
Outi Kinnunen on palvelumuotoilun, yhteiskehittämisen ja fasilitoinnin asiantuntija sekä pitkän linjan valmentaja ja kouluttaja. Hän on toiminut strategisen asiakaskeskeisyyden ja organisaatiomuotoilun asiantuntijana, sekä palvelumuotoilun opettajana eri korkeakouluissa. Tällä hetkellä Outi toimii Design Directorina muotoilutoimisto Vision Factoryssa.
Outin intohimo on muotoiluajattelu toimintamallina – se miten organisaatiot voivat oppia asiakaslähtöistä ja ketterää tapaa toimia ja miten se saadaan osaksi työn arkea. Outilla on vahvaa erityisosaamista työpajasuunnittelusta, design sprinteistä sekä muotoilupeleistä.
Hanna Voutilainen on muotoilija ja toimii Vision Factorylla palvelumuotoilijana. Muotoilijana häntä kiinnostaa visuaalisuuden merkitys oppimisessa, sekä asiakasymmärryksen hyödyntäminen ja uuden innovointi palveluiden kehittämisessä. Hannalla on yli kahdenkymmenen vuoden kokemus asiakastyöstä, palveluiden suunnittelusta sekä testauksesta.
Palautteita aikaisemmista koulutuksista:
– ”Paljon ideoita herättävä ja mahdollisuuksia avaava koulutus. Aivan mahtava kouluttaja!!! Suosittelisin tätä koulutusta muillekin, koska tästä saa näkemystä ja ideoita omaan työhön ja sen kehittämiseen.”
– ”Hienosti koottu kokonaisuus laajasta aiheesta. Kouluttaja jätti hyvin tilaa osallistujien omille caseille ja niiden kautta keskustelulle. Peruskuva palvelumuotoilusta tuli selväksi.”
– ”Kiitos loistavasta koulutuksesta. Annoit tilaa osallistujien keskustelulle ja kysymyksille ja selkeytit teoriaa esimerkkien avulla. Olet rento, hauska ja asiantuntemuksessasi vakuuttava. Sinusta paistaa rakkaus palvelumuotoiluun kuten sanoitkin!”
– ”Koulutus antaa laajasti perustietoa palvelumuotoilusta ja sen soveltamismahdollisuuksista. Voin käyttää omassa kehittämisessäni sekä henkilökohtaisen työn kehittämisessä että organisaation/palvelujen kehittämisessä. Hyvä että avattiin näin paljon vaihtoehtoja.”
– ”Outilla on empaattinen ja hauska tyyli opettaa”
– ”Kiitos todella selkeästä ja antoisasta koulutuspäivästä”
– ”Innostuin todella aiheesta koulutuksen jälkeen, kiitos!”
Koulutusohjelma ja ilmottautuminen
https://www.kurssitnyt.fi/koulutus/palvelumuotoilun-abc-1-2-pv/