Koulutus
Koulutus Vision Factoryssa tarkoittaa uusien asioiden oppimista, kehittymistä ja eteenpäin pyrkimistä. Koulutus on vastaus johonkin tarpeeseen, mitä henkilö, tiimi tai organisaatio haluaa oppia
Avoin koulutus on aina kaikille avoin, ja näitä toteutamme yhdessä meidän kumppanien kanssa. Avoimiin koulutuksiin voit tutustua Ajankohtaista-sivulla
Räätälöity koulutus tarkoittaa organisaatiolle suunniteltua koulutusta, heidän omien tarpeidensa pohjalta. Nämä koulutukset muotoillaan aina yhdessä asiakkaan kanssa.
Valmennus
Valmennus Vision Factoryssa on myös uusien asioiden oppimista ja kehittymistä, mutta valmennuksessa uusien asioiden oppiminen ja kehittyminen tapahtuu samalla, kun kehitetään omaa organisaatiota eteenpäin.
Monissa Vision Factoryn konsultointiprojekteissa valmennus on osa kehittämistä; henkilöstö ja johto oppivat samalla uusia taitoja, kun konsultit tukevat organisaation eteenpäin menemistä ja tavoitteiden saavuttamista.
Missä asioissa me sitten koulutamme ja valmennamme?
Teemat ja aiheet, joita koulutamme ja valmennamme liittyvät vahvasti palveluliiketoiminnan kehittämiseen ja johtamiseen, yhteiskehittämisen toteuttamiseen ja johtamiseen, innovaatiojohtamiseen, pelillistämisen tapoihin ja pelillisiin työkaluihin sekä ekosysteemijohtamiseen ja -kehittämiseen. Koulutuksiimme ovat osallistuneet johtoryhmät, asiantuntijat, kehittäjät, niin yksityiseltä kuin julkiselta puolelta.
Tässä muutamia, suosituimpia koulutuksiamme, jotta pääset kärryille siitä, mitä koulutus voi sisältää. Koulutuskokonaisuus voidaan kuitenkin muotoilla täysin organisaationne tarpeiden mukaisesti, joten olethan yhteydessä meihin ja katsotaan teille sopiva kokonaisuus.
Koulutusesimerkkejä
Ekosysteemijohtamisen ABC
- Ekosysteemin ABC
- Ekosysteemin johtaminen
- Yhteiskehittäminen ekosysteemissä
Yhteiskehittäminen liiketoiminnan kehittämisessä
- Miksi yhteiskehittää ja missä tilanteissa se toimii
- Mitä yhteiskehittäminen tarkoittaa ja mikä on oikeaa yhteiskehittämistä
- Yhteiskehittämisen ”mindset”, asiantuntijalähtöisestä osallistavaan
Fasilitointi ja työpajatyöskentely
- Fasilitoinnin perusteet
- Miten toimia tuloksellisena fasilitaattorina
- Työpajasuunnittelu vaiheittain ja sopivat menetelmät
Yhteiskehittäminen ja tiedolla johtaminen
- Laadullisen tutkimuksen ja analysoinnin perusaskeleet
- Miten analysoida ja hyödyntää yhteiskehittämällä tuotettua dataa
- Visuaalinen raportointi osana päätöksentekoa
Pelilliset menetelmät asiakasymmärryksen ja palveluiden kehittämisessä
- Pellillisyyden teoria, mistä on kyse ”Serious Gamingissa” sekä muotoilupeliajattelussa
- Pelillisyys kehittämisen toimintatapana, miten toteuttaa pelillistä toimintamallia
- Tutustumme muotoilupeleihin, mistä osista ne koostuvat ja miten ne toimivat käytännössä
Palveluprosessien kehittäminen ja mittarointi
- Palveluprosessit ja palvelupolkuajattelu
- Miten osallistamme asiakkaat palveluprosessien kehittämiseen
- Mittarit – Miten saamme tietoa palveluiden toimivuudesta ja tuottavuudesta
Kiitos vielä teille! Valmennus oli erinomainen ja hyvin meidän tarpeita vastaava.
Osallistujapalaute, Tehhäänkö yhessä? Yhteiskehittämisen yritysvalmennus,
Business Oulu
Outilla hyvä ja lämminhenkinen tapa vetää kurssi. Mahtavaa saada uusia ideoita ja menetelmiä käyttöön!
Opiskelijapalaute, Fasilitointi asiantuntijan työkaluna -kurssi,
Helsingin seudun kesäyliopisto
Materiaali oli laadukasta ja inspiroivaa. Se muodosti toivotusti selkeän ja teoriaan pohjatuvan kokonaisuuden, mutta kuitenkin niin, että jokainen opetusmateriaali toimii itsenäisesti katsottuna tai kuunneltuna.
Palvelumuotoilu ja yhteiskehittäminen asiakaslähtöisessä liiketoiminnassa -koulutuksen lisäsisällön tuottaminen,
A. Jussila, Laurea-ammattikorkeakoulu.