Palvelumuotoilussa on kyse ajatusmallista, tavasta toimia.
Toimitko sinä omassa työssäsi todella asiakaslähtöisesti?
Sisältö:
Vision Factoryn Outi Kinnunen on kouluttamassa KurssitNyt:ssä Palvelumuotoilun ABC -koulutuksen. Ilmoittaudu mukaan ja voit laittaa Outille viestiä, ja kysyä koulutuksesta.
Mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten sitä voi toteuttaa oman yrityksen kehittämisessä?
Palvelumuotoilu tarkoittaa liiketoiminnan ja palveluiden asiakaslähtöistä suunnittelua ja kehittämistä, johon otetaan palvelun käyttäjän näkökulma aktiivisesti mukaan. Jokainen yritys ja organisaatio pyrkii olemaan omassa toiminnassaan asiakaslähtöinen, palvelemaan asiakkaitaan paremmin ja siten saamaan omasta toiminnastaan tuloksellista ja kestävää. Palvelumuotoilu tarjoaa tämän päivän työhön sopivia, ketteriä työkaluja ja prosessin, miten kehittää.
Palvelumuotoilussa on kyse ajatusmallista, tavasta toimia.
Toimitko sinä omassa työssäsi todella asiakaslähtöisesti?
Suunnitteletko palveluita ja toimintaa pohjautuen aitoihin asiakkaiden tarpeisiin?
Luoko yrityksesi strategian yhdessä henkilöstön kanssa ja perustuen asiakkaiden tulevaisuuden tarpeisiin?
Muun muassa näihin kysymyksiin pureudumme koulutuspäivän aikana.
Palvelumuotoilun ABC -koulutuksessa pääset perehtymään, mistä palvelumuotoilussa on kyse ja miten sitä voi toteuttaa omassa organisaatiossa tai yrityksessä. Syvennymme tärkeimpiin asioihin lähtien muotoiluajattelusta palvelumuotoiluprosessin kaikkiin eri vaiheisiin ja työkaluihin. Opit hyödyntämään oppimaasi joko omassa työssäsi tai tilaamaan itsellesi palvelumuotoilun palveluita.
Koulutuksen teemoja:
– Mitä on palvelumuotoilu?
– Palvelumuotoilun prosessin eri vaiheet ja vinkkejä niiden toteuttamiseen
– Palvelumuotoilun hyödyt yrityksille ja organisaatioille
– Palvelumuotoilulle tyypilliset työkalut ja niiden kokeileminen, esimerkiksi asiakasymmärryksen hankintaan havainnointi, empatiakartta ja persoona, asiakkaan näkökulman ymmärtämiseen palvelupolku
Kenelle
Palvelumuotoilun ABC -koulutus sopii kaikille palvelumuotoilusta kiinnostuneille ja myös aiheeseen ensi kertaa tutustuville. Kannattaa varautua innostumiseen ja haluun oppia lisää. Koulutuksen antia pystyvät hyödyntämään niin esihenkilöt, asiantuntijat, kehittäjät kuin asiakastyössä olevat.
Hyödyt
– Koulutuspäivän aikana saat itsellesi käsityksen, mitä on palvelumuotoilu, tiedät mitä palvelumuotoiluun ja sen toteuttamiseen liittyy.
– Saat konkreettisia työkaluja palvelumuotoilun toteuttamiseen.
– Kaikki osallistujat saavat myös asiakaskeskeisyyden itsearvioinnin tulokset itselleen ja siten avaimia, mihin keskittyä omassa organisaatiossa asiakaskeskeisyyden kehittämisessä ja palvelumuotoilussa.
– Kouluttaja Outi lupaa, että saat inspiroivan koulutuspäivän ja vastauksia niihin kysymyksiin, joita sinulla on palvelumuotoiluun liittyen.
Ennakkotehtävä
Saat ennen koulutuksen alkua sähköpostiin kyselyn, jonka avulla pystyt tarkastelemaan, kuinka asiakaskeskeisesti sinun organisaatiosi tai yrityksesi toimii. Kysely antaa sinulle näkökulmaa: kuinka suunnittelette, kehitätte ja toimitte. Tuloksia ei jaeta muille osallistujille, vaan kaikkien vastaukset niputetaan yhteen ja tarkastelemme sen kautta eri toimintamalleja. Henkilökohtaiset vastaukset saat itsellesi.
Mikäli et ole tällä hetkellä työssä, voit toteuttaa kyselyn pohtimalla aikaisempaa työpaikkaa tai yleisesti omaa toimintaa.
Ilmoittaudu mukaan: https://www.kurssitnyt.fi/koulutus/palvelumuotoilun-abc-1-pv-16/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=JL&sid=pisa&nid=72526&digest=9OucRQAj6Y#ilmoittautuminen