CoCo on suunniteltu ensisijaisesti palveluntarjoajan ja asiakkaiden yhteyksien hahmottamiseen palveluympäristössä, mutta sitä voidaan myös soveltaa muihin tarkoituksiin. Useimmiten palveluntarjoaja ja asiakas näkevät ja kokevat palvelun eri linssien läpi, joka voi johtaa tyytymättömyyteen puolin ja toisin. Molemmilla voi olla palvelua koskien tarpeita tai esteitä, joita ei ole vielä tunnistettu. Se mitä eri osapuolet pitävät tärkeänä ja mikä mahdollistaa arvon syntymisen heille, voi olla vaikeaa kartoittaa ja ymmärtää.
CoCo auttaa palveluntarjoajaa kartoittamaan näitä haasteita omasta, asiakkaan ja muiden oleellisten sidosryhmien näkökulmasta ja siten muotoilemaan palveluympäristöä vastaamaan palvelun avulla paremmin sen käyttäjien tarpeisiin.
Mihin CoCon juuret perustuu?
Kannattaa tutustua CoCo Tool Kittiin ja sen historiaan.
Ja jos haluat tutustua tähän uuteen peliin, ilmoittaudu mukaan Serious Gaming Boosteihin, joissa esitellään pelejä ja pääset kokeilemaan niitä. Lisätietoja löytyy Ajankohtaista-sivulta.
Aiheesta innostuneille, tutustu Laura Väisäsen opinnäytetyöhön, sekä Outi Kinnusen yamk-opinnäytetyöhön.